نوشته شده توسط : yaspersian

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که بسیاری از اطلاعات نظیر تاریخ تولید و انقضا چگونه روی محصولات مختلف چاپ میشوند ؟ 

برای مثال برای یک کارخانه تولید کننده که روزانه حدود 50000 هزار محصول در طول روز تولید دارد به چه صورت باید هر روز روی محصولات خودش یک سری اطلاعات خاص را چاپ نماید ؟ اطلاعاتی مانند قیمت محصول و یا حتی اگر بخواهد برای هر محصول یک بارکد خاص داشته باشد این کار به چه صورت باید انجام شود ؟

در  این جور موقعیت ها تولید کنندگان برای این که بتوانند محصولات خودشان را روانه و وارد بازار کنند موظفند به دستگاه های جت پرینتر روی بیاورند . 

اما جت پرینتر چیست و عمده کاربرد آنها چیست ؟

ممکن است کلمه تاریخ زن به گوشتان خورده باشد بهتر است بندانید که تاریخ زن همان دستگاه جت پرینتر میباشد که مدل های مختلفی را نیز شامل میشوند و در بازار مدل های مختلفی از این دستگاه موجود میباشد .

برای مثال جت پرینتر دستی ، جت پرینتر صنعتی ، جت پرینتر لیزری ، جت پرینتر سی آی جی 

اما شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که هر مدل از جت پرینتر های بیان شده در بالا کاربرد خاص خودشان را دارند و ممکن است برای مثال جت پرینتر دستی برای برطرف کردن نیاز شما با توجه به تیراژ کارتان زیاد مناسب نباشد و یا ممکن است شما تیراژ محصولتان بسیار کم باشد و اگر برای خرید جت پرینتر صنعتی هزینه نمایید پول خودتان را هدر داده اید پس باید به این موضوع دقت نمایید که با چشمی باز به سمت بازار بروید و خرید خودتان را انجام دهید .

اگر بخواهیم امروز در مورد جت پرینتر صنعتی توضیح بدهیم میتوانیم بگوییم که جت پرینتر صنعتی بیشتر برای کارخانه هایی مناسب است که خط تولید دارند و تعداد محصول تولیدی آنها در طول روز بالای 1000 عدد میباشد و یا اگر خط تولید ندارند باید حتما از نوار نقاله استفاده نمایند .

یکی از مهمترین نکات در مورد جت پرینتر صنعتی این موضوع میباشد که شما نمیتوانید از دستگاه به صورت دستی استفاده نمایید و حتما باید به کمک نوار نقاله محصولات خودتان را از جلوی دستگاه رد نمایید . 

نحوه کار این مدل پرینتر ها به این صورت است که دستگاه دارای یک سنسور میباشد و محصول به صورت اتوماتیک از زیر دستگاه عبور میکند و به محض دیدن محصول توسط سنسور دستگاه عملیات چاپ انجام میشود و دستگاه فرمان چاپ را صادر میکند .

یکی دیگه از نکات مهم در مورد جت پرینترها صادق است مدل پیغام نویسی این دستگاه ها میباشد چرا که بسیاری از مدل های پرینترهای صنعتی داخل بازار موجود هستند که صفحه نمایشی ندارند و شما برای استفاده مجبور هستید که از کامپیوتر استفاده نمایید و پیغام خودتان را تنظیم نمایید که ممکن است در بسیازی از مواقع به مشکل بخورید و نتوانید همان زمانی که نیاز دارید پیغام نویسی خودتان را انجام دهید پس بهتر است دستگاهی خریداری نمایید که دارای صفحه نمایش باشد که بتوانید به راحتی هر زمان که نیاز داشتید پیغام خودتان را تغییر دهید و یا پیغام را اصلاح نمایید .
اما داستان پرینتر ها به همینجا ختم نمیشود و  ممکن است دستگاه صفحه نمایش داشته باشد و شما بتوانید پیغام خودتان را تنظیم نمایید اما ممکن است دستگاه قادر به جلو بردن روزانه تاریخ و ساعت نباشد و شما مجبور  باشید هر روز تاریخ را به صورت دستی تنظیم نمایید که ممکن است کاری خسته کننده و زمان بر باشد پس باز باید به این موضوع دقت کنید که دستگاهی را تهییه و خرید نمایید که قادر به جلو بردن روزانه تاریخ و ساعت باشد و طی 24 ساعت یک روز تاریخ را جلو ببرد و نیازی به تنظیم روزانه نداشته باشد و شما با یک بار تنظیم زمان و تاریخ دیگر نیازی به تغییر روزانه نداشته باشید .



:: برچسب‌ها: جت پرینتر , جت پرینتر صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1402 | نظرات ()